Branding i jego elementy

0
801

W obecnym świecie wykreowanie wizerunku marki jest zadaniem nie tylko niemalże niezbędnym jeżeli pragniemy osiągnąć sukces w swojej niszy, ale i o wiele bardziej skomplikowanym niż miało to miejsce jeszcze do niedawna. Nie wystarczy bowiem, że produkować będziemy wysokiej jakości produkt lub też oferować konsumentom wysoce pożądaną przez nich usługę – konieczne jest także zadbanie o to, by logotyp, nazwa oraz pozostałe elementy identyfikacyjne prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa zapadły im głęboko w pamięć. Branding, identyfikacja wizualna, co się kryje za tymi pojęciami?

Jak informują eksperci, głównym celem szeroko rozumianego brandingu jest próba odróżnienia się od konkurencji oraz stworzenia wizerunku firmy, który znacznie różni się od tych, do których klienci zdążyli się już przyzwyczaić. Na identyfikację wizualną prowadzonej działalności składać się może wiele różnych elementów – część z nich poruszymy w niniejszym artykule.

Najważniejszym aspektem jest bezsprzecznie logo, a więc prosty, rozpoznawalny znak graficzny, który to nanosić będziemy niemalże wszędzie, od wizytówek, poprzez materiały promocyjne, aż po metki naszych produktów. Zwyczajowo uzupełnia się je o odpowiednią typografię oraz szatę graficzną dokumentów i treści marketingowych, aby utworzyć spójny, przejrzysty oraz zrozumiały dla odbiorcy wizerunek przedsiębiorstwa. Niejednokrotnie odpowiedni krój pisma oraz ciekawe, nietuzinkowe połączenie barw może sprawić, że konsumenci szybciej sięgną po nasz wyrób lub świadczoną przez nas usługę zachęceni ich niezwykłością lub też z uwagi na fakt, że takie połączenie elementów stylistycznych już gdzieś widzieli i zapadło im ono w pamięć.

Warto także zadbać o unifikację wykorzystywanych w promocji oraz jako tło dokumentów i treści promocyjnych ilustracji, sloganów oraz dzięków/utworów muzycznych (jeżeli się na takowe zdecydujemy), jako że konsekwencja pozwoli nam w ujęciu długoterminowym zaskarbić sobie zaufanie coraz szerszej rzeszy konsumentów wchodzących w skład określonej niszy, a przecież dokładnie to jest przyświecającym nam celem, nieprawdaż?

Nie należy także zapominać o wzbogaceniu spersonalizowanej identyfikacji wizualnej o tak zwaną księgę znaku. W telegraficznym skrócie stwierdzić można, iż jest to swego rodzaju podręcznik, w którym ujmuje się najistotniejsze zasady kreowania wizerunku, które to odnoszą się do naszej działalności gospodarczej.

Niejednokrotnie okazać się może, że samodzielnie nie jesteśmy w stanie opracować wszystkich tych elementów tak, aby były one konsekwentne w swym wyglądzie, unikalne oraz przyciągające uwagę. W rzeczonej sytuacji warto zwrócić się o pomoc od ekspertów ds. brandingu, którzy to na podstawie zgromadzonych informacji o naszym przedsiębiorstwie oraz niszy w jakiej ono operuje będą w stanie zaproponować nam szablony ciekawych i nietuzinkowych logotypów, materiałów graficznych, czy typografii. Usługa, za którą zapłacimy wyłącznie raz może następnie procentować przez kolejne lata, przyciągając do naszego przybytku coraz to nowych konsumentów żywo zainteresowanych naszymi wyrobami lub świadczonymi przez nas usługami!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here