Reklama zewnętrzna w mieście, czyli o tym, jak sprawić, żeby Cię zauważyli

0
742

Miasto rządzi się własnymi prawami. Tłumy ludzi, wszechobecny pośpiech, pogoń za swoimi sprawami – tak wygląda codzienność ludzi żyjących w miastach. Czy do takiej grupy łatwo jest dotrzeć? Niekoniecznie. Reklamy zewnętrzne mogą w takich warunkach zostać całkowicie zignorowane. Nie pomaga także fakt, że firm, które wpadły na pomysł promowania się, nie ubywa a wręcz przeciwnie – coraz więcej osób chce zostać zauważonymi. Jak w takich warunkach skutecznie się promować?

Jak działa reklama zewnętrzna?

Jak wiadomo, w dzisiejszych czasach możemy reklamować swoje usługi na różnych płaszczyznach. Internet, prasa, telewizja – reklama umieszczana w każdym z tych miejsc oddziałuje na nas, gdy przebywamy w swoich czterech ścianach. Potencjalnego klienta nie rozprasza aż tak wiele. Reklama zewnętrzna natomiast znajduje się w takim środowisku, w którym naprawdę ciężko jest przyciągnąć uwagę przechodnia. Jaki mamy z tego wniosek? Promocja danej firmy umieszczana w formie reklamy na mieście powinna być możliwie jak najkrótsza, zwięzła i zapadająca w pamięć – tylko w ten sposób może ona zadziałać, czyli zapaść przechodniom w pamięć.

Minimalizm na mieście kluczem do sukcesu

Najistotniejszym kluczem do sukcesu nie jest forma wybranej reklamy. Owszem, pewne znaczenie ma to, czy zdecydujemy się na samochód, pylon, kaseton czy zwykły plakat. Jednak każda reklama broni się swoim przekazem. Minimalizm w tym przypadku dotyczy słów, ponieważ cała reszta graficzna może być wyjątkowo barwna i bogata. Wyobraźmy jednak sobie, że byłoby na odwrót. Przykładowy napój danej firmy zareklamowany by został poprzez plakat z białym tłem i długim tekstem na temat tego, dlaczego potencjalny klient powinien kupić właśnie ten napój. Nikt nie poświęciłby temu ani chwili uwagi. Jim Blythe w swojej książce z 2002 roku pt. Komunikacja marketingowa napisał, że reklama zewnętrzna powinna składać się z minimalnej ilości słów i maksymalnej ilości elementów plastycznych. I miał rację.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Mimo że nie jest to najważniejsze, to stanowi tak naprawdę podstawę, od której zaczynamy – wybór rodzaju reklamy zewnętrznej. Możemy wybrać reklamę w formie podświetlanych liter. W takim wypadku wygrywa oczywiście nadal krótki przekaz (może być to nawet tylko nazwa firmy) oraz atrakcyjność liter. Na kasetonach sytuacja wygląda podobnie. Jeśli natomiast zdecydujemy się na to, aby to samochód nas promował, to mamy już nieco większe pole do popisu, ponieważ tutaj również możemy zaszaleć plastycznie. Tak jak i w przypadku wszelkich plakatów i wielkich bilbordów, które tworzone są za pomocą druku wielkoformatowego. Wybór najlepszej dla nas formy reklamy jest znaczący. Możliwe, że z czasem nasza firma będzie kojarzona właśnie z reklamą na samochodzie albo wielkimi bilbordami w ciekawych miejscach.

Miej kontrolę nad swoją reklamą

Gdy już zdecydujemy się na konkretną formę reklamy w naszym mieście, to powinniśmy mieć nadal na uwadze kilka ważnych czynników. Niezależnie od tego, czy zainwestowaliśmy w kaseton reklamowy, druk na samochodzie czy na bilbordzie będą one miały znaczenie dla sukcesu naszej kampanii. Jest to wielkość reklamy, jej wysokość oraz okolica, w jakiej się znajduje. Nie możemy wybierać miejsc, które będą odwracały od niej uwagę przechodniów. Nie warto również stawiać na nieatrakcyjne środowisko. Zwróćmy również uwagę na to, czy nasza reklama zewnętrzna będzie odpowiednio widoczna – na pewno nie powinno jej nic zasłaniać.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here