Ruch, wizerunek,sprzedaż – jak prowadzić komunikację marki, aby generowała konwersje?

0
19
Ruch, wizerunek,sprzedaż - jak prowadzić komunikację marki, aby generowała konwersje?

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie: czym jest konwersja i dlaczego jest tak ważna.

Konwersja może być rozumiana różnorodnie. Konwersją możemy nazwać zarówno zakup dokonany przez klienta, rejestrację użytkownika na platformie (w sklepie), pozostawienie danych w formularzu kontaktowym, zapisanie się na listę mailingową (subskrypcja), wysłanie zapytania, kliknięcie w baner reklamowy, czy pobranie pliku ze strony. Generalnie można więc powiedzieć, że jest to akcja, której oczekujemy od osoby do której kierujemy nasze działania marketingowe. Różne rodzaje konwersji są istotne dla różnych typów działalności (dla firm prowadzących sprzedaż stacjonarną, tylko internetową, etc.).

W prostszych słowach – większa konwersja przekłada się na większe przychody i realne zyski firmy.

W marketingu internetowym istnieje takie zjawisko, które nazywa się ‘pustym ruchem’, czyli odwiedzinami na stronie bez dokonania konwersji. Może być on przydatny dla popularyzacji marki, ale zdecydowanie bardziej pożądanym rezultatem jest wykonywanie akcji przez odwiedzających.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek odnośnie tego jak prowadzić komunikację marki, aby generowała ona większą konwersję.

METAPOZIOM

1. Co chcesz uzyskać

Po pierwsze, należy sobie jasno określić cel działania, czyli co uznajemy za konwersję, aby móc analizować efekty naszych działań i wzrost lub spadek konwersji.

Ważny jest też współczynnik konwersji, czyli skuteczność danego działania określona równaniem: liczba konwersji / liczba użytkowników (możemy pomnożyć to *100 i mamy wynik w %).

2. Kim jesteś

Po drugie, musimy sobie jasno określić czym jest nasza marka i czym odróżniamy się od konkurencji, żeby wiedzieć na czym oprzeć komunikację swojej marki.

3. Kim jest Twój Klient

Jeżeli wiesz już kim Ty jesteś, czym charakteryzuje się Twoja firma, zastanów się kim jest Twój klient, co jest dla niego ważne, jakie strony odwiedza, jakie treści do niego trafiają, co może go przekonać o dokonaniu działania w tym konkretnym momencie (zakup, zapis na newsletter, etc.).

RUCH

Pierwszym zadaniem przed którym stajesz jest wygenerowanie ruchu na stronie. Przyciągnąć użytkowników można przy pomocy reklamy lub dzięki wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google dla zapytań dotyczących tematów związanych z promowanymi produktami lub usługami.

4. Grupy docelowe i miejsca wyświetlania reklam

W marketingu bardzo ważne jest dobieranie odpowiednich miejsc do promocji swoich usług i produktów.

Warto zdawać sobie sprawę jakie osoby w jaki sposób korzystają z internetu. Czy nasz klient częściej korzysta z Facebooka, czy LinkedIna, a może Tik-Toka?

Jeżeli nasz towar jest tani, lepiej jest promować się na stronach skierowanych do mniej zamożnych osób.

Jeżeli nasz towar jest drogi, lepiej jest promować się na stronach, na których kierujemy przekaz do osób bardziej zamożnych.

Jeżeli to towar / usługa biznesowa lepszy może być linkedin, a jeśli produkt kupować ma młodzież – Facebook, Youtube, etc.

5. Pozycjonowanie strony w Google zawsze w cenie

Jeżeli pojawimy się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania mamy dużo większą szansę na przyciągnięcie ruchu na naszą stronę, dlatego warto dbać o to, aby nasza strona była stworzona zgodnie z zasadami SEO oraz aby była przyjazna dla użytkowników, gdyż to także może mieć wpływ na wynik w pozycjach wyszukiwania.

UTRZYMANIE ZAINTERESOWANIA

Jeżeli uda nam się przyciągnąć użytkowników na stronę musimy zachęcić ich do pozostania na stronie wystarczająco długo, aby wykonali pożądaną akcję.

Strona powinna więc być zgodna zarówno z zasadami UX jak i UI, czyli powinna być elegancka i łatwa w użyciu.

ZACHĘTA DO DZIAŁANIA

Aby zachęcić użytkowników do działania możemy przygotować odpowiednie call to action (CTA), które szybko wyjaśni jakiej akcji oczekujemy i co użytkownik dzięki tej akcji uzyska. Może to być dokonanie rejestracji na stronie lub zakupu.

Konkretne pomysły dotyczące grafiki i treści CTA zależą od zdefiniowanej przez Ciebie wcześniej grupy docelowej oraz Twojej własnej marki. Przygotowując CTA możesz umieścić przed sobą wszystkie te informacje i wygenerować kilkanaście pomysłów na CTA.

Gdy będziesz już miał wystarczająco dużo pomysłów, wybierz kilka i zacznij fazę testów.

TESTUJ, TESTUJ, TESTUJ

To bardzo ważne.

Nie ufaj własnemu przekonaniu, że coś jest super, albo że nie jest. Testuj to co robisz. Niech liczby mówią za siebie. Wybieraj to co działa nawet jeżeli nie do końca rozumiesz dlaczego, a następnie spróbuj zrozumieć dlaczego (czyli zrozumieć kto jest Twoim klientem, co interesuje Twojego klienta, etc.)

Rób proste eksperymenty:

2 podstrony, 2 rodzaje reklamy, 2 rodzaje CTA, etc.

Testy możesz prowadzić na znajomych, grupach focusowych, klientach.

Możesz do tego wykorzystywa

narzędzia platform społecznościowych (np. Facebook – różne reklamy dla tej samej grupy docelowej, ta sama reklama do różnych grup docelowych, etc.).

ZWRACAJ UWAGĘ NA SZCZEGÓŁY

Jeżeli opracowaliście już w firmie podstawowe zasady komunikacji z klientem w celu uzyskania wysokiego współczynnika konwersji zacznijcie dokładniej przyglądać się elementom swojego działania. Przykładowo, sprawdźcie czy formularze są dobrze zoptymalizowane, czy zapewniacie łatwy i szybki kontakt, jak wygląda Wasza aktywność w social media, czy dbacie o tworzenie środowiska (lokalne meetupy, etc.), czy dobrze wyglądacie w mobile, etc.

DZIAŁAJ TU I TERAZ

Tu i teraz jest głównym miejscem Waszego działania, zachęcajcie więc użytkownika do działania tu i teraz na przykład przy pomocy promocji ograniczonych czasowo – mobilizują do dokonania działania. Bez terminu niedoszły klient może stwierdzić, że wróci następnym razem, ale w międzyczasie coś go rozproszy i o Was zapomni.

W swoich działaniach zawsze starajcie się myśleć o tym co jest ważne dla klienta.

ODROBINA SZALEŃSTWA, CZYLI WISIENKA NA TORCIE

I na koniec jeszcze jedna porada. Bez względu na to czym się zajmujesz i jak przedstawiasz klientowi, czasem pomyśl o przedstawieniu się z odrobiną szaleństwa (to szaleństwo może być różne w zależności od branży), ważne, żeby pokazać klientowi, że Wasza firma to nie tylko logo, wspaniała jakość produktów i usług, ale że w Waszej firmie pracują ludzie z którymi po prostu fajnie jest się poznać, porozmawiać, etc. Ta chęć kontaktu z Wami może być tą wisienką na torcie, która zapewni Wam uzyskanie owej wyczekiwanej konwersji. Dużo przyjemniej jest bowiem dokonywać zakupów od ludzi z którymi mamy ochotę tak zwyczajnie porozmawiać czy się spotkać.

Powodzenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here