Regulamin pracy co zawiera

0
563

Idąc do pracy, pracownik powinien mieć pewne ramy, wytyczne, których powinien się trzymać. Nie chodzi tylko o to, co robi, ale i o to, jak powinien zachowywać się w firmie, gdzie załatwiać pewne sprawy i – dosyć często – wytyczne dotyczące ubioru i ewentualnie makijażu. Regulamin obowiązuje szczególnie wtedy, gdy firma zatrudnia przynajmniej 50 osób. I nie chodzi tylko o pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, ale też np. i na zlecenie. Natomiast czasem pada pytanie: regulamin pracy co zawiera?

Regulamin pracy co zawiera?

Regulamin pracy co zawieraSą pewne wytyczne. Warto więc, aby w regulaminie pracy były punkty odnośnie m.in. organizacji pracy, świadczenia pracy nocą, wszelkie sprawy dotyczące wypłacania wynagrodzenia, sprawy związane z BHP, usprawiedliwiania nieobecności oraz wykaz prac, które są niedozwolone dla kobiet i osób młodocianych. To oczywiście tylko część obowiązkowych punktów. W razie wątpliwości, warto zagłębić się w przepisy dotyczące zatrudnienia. Sam regulamin pracy powinien być łatwo dostępny dla pracowników. Oczywiście, jeśli trzeba, do regulaminu wprowadza się zmiany, ale na tych samych zasadach, jak wprowadzanie regulaminu w pierwotnej wersji. Regulamin pracy najzwyczajniej w świecie ułatwia relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a pracodawcą. Dlatego tak istotne jest, aby dołożyć wszelkich starań, żeby Regulamin pracy był łatwo dostępny dla całej załogi. Trzeba na regulamin zwracać uwagę każdemu nowo zatrudnionemu pracownikowi. Każdy bowiem musi mieć świadomość jego istnienia i znać jego zawartość. Bywa to czasem podstawą do rozwiązania pewnych konfliktów już w zarodku.

Do czego potrzebny jest regulamin pracy?

Regulamin już z góry wyjaśnia pewne sprawy, dzięki czemu pracownicy mają jasno postawioną sprawę, nie muszą o przynajmniej niektóre rzeczy dopytywać. Dlatego istotne jest, aby każdy pracodawca w odpowiednim momencie zapytał: regulamin pracy co zawiera? Wtedy będzie wiedział, o czym taką drogą musi poinformować pracowników. Chodzi zarówno o postępowanie zgodnie z przepisami, jak i o prawidłowe relacje z podwładnymi. Jeśli pewne sprawy zostaną wyjaśnione już na początku, a wgląd w odpowiedni dokument będzie łatwy, można będzie uniknąć sporej ilości przykrych sytuacji, wprowadzających zamęt w firmie. Regulamin powinien też być napisany językiem jasnym dla pracowników. Trzeba w nim ująć także podstawę prawną tego dokumentu. Wielu pracodawców przyznało też, że regulamin pracy przydaje się w firmach zatrudniających 20-50 osób.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here