Programy lojalnościowe. Jak właściwie działają? Jakie korzyści przynoszą?

0
28

Uruchomienie w swojej firmie programu lojalnościowego dla klientów może być najlepszą decyzją, jaką podejmiesz, a wszystko to dlatego, że takie programy budują więź marki z klientem oraz sprawiają, że jest on bardziej lojalny względem jednej marki. Lojalność powinna wzbudzać w potencjalnym kliencie emocje, a program sprawiać, że klient będzie chciał do Ciebie wrócić. Aby jednak program lojalnościowy działał sprawnie musi być on dostosowany do charakteru Twojego przedsiębiorstwa. Działanie programów w dużej mierze różni się od siebie w zależności od typu, natomiast każdy z nich przynosi ogromne korzyści.

Jak działają programy lojalnościowe?

              Głównym celem programów lojalnościowych wbrew pozorom nie jest zwiększenie przychodów w firmie, a zbudowanie lojalności na płaszczyźnie marka-klient, przy pomocy wzbudzania silnych emocji. Kampania lojalnościowa działa na tych samych zasadach, co zdobywanie przyjaciół i zjednywanie sobie ludzi — najważniejsza jest komunikacja, pamięć i wyróżnienia. Pierwszym etapem kampanii lojalnościowej jest oczywiście zaoferowanie medium lojalnościowego, takiego jak naklejki, pieczątki czy karta lojalnościowa, o której więcej przeczytasz na stronie https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac. Zbierając punkty klient myśli, że już jest w programie ale tak naprawdę przygoda w kierunku zdobycia lojalności dopiero się zaczyna.

Kontakt, pamięć i wyróżnienia

              Kontakt, pamięć i wyróżnienia to trzy najważniejsze parametry decydujące o tym, czy u klienta zostanie zbudowana lojalność wobec Twojej marki czy też nie. Zachęcając klienta do dołączenia do kampanii lojalnościowej koniecznie spraw, aby wyraził zgodę na kontakt i podał swoje medium kontaktowe, takie jak e-mail czy numer telefonu. Każdy z nas lubi, kiedy przyjaciele regularnie odzywają się i piszą do nas. Twoja marka jest przyjacielem klienta, dlatego nie zawiedź go pisz, nawet bez powodu. Jednak pamiętaj aby sprzedaż produktów pozostawić na później. W budowie lojalności niezwykle ważna jest pamięć, dlatego warto przyznawać dodatkowe punkty lub bonusy z okazji urodzin lub rocznicy dołączenia do programu. Szalenie ważne są również wyróżnienia, które sprawią, że klient poczuje się ważny lub czasem nawet ważniejszy od innych. Stosując te trzy zasady program lojalnościowy zadziała efektywnie i przyniesie korzyści w postaci dobrze zbudowanej relacji.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here